Taboo
Katatonia - Night Is The New DayGorgisheli 'Amore'Hedningarna 'Kaksi'Riverside '02 Panic Room' (singel)Animations 'Animations' CETI '(…) perfecto mundo (…)'Machine Head 'The Blackening' Division by Zero 'Tyranny of Therapy' Da Capo Players 'The String Quartet Tribute to Dream Theater'Luminous Flesh Giants 'Duma i Upadek'Pure Reason Revolution 'The Dark Third'Pride Of Lions 'The Roaring Of Dreams'Crematory 'Klagebilder'The Racounters 'Broken Boy Soldiers'Discanto 'Zodiac' pt. 1Lenny Valentino 'Uwaga! Jedzie tramwaj'
Menu Glowne
   Strona główna
   Redakcja
   Księga gości
f
Artykuly
  WSZYSTKIE
(411)

  MUZYKA
(359)
     Publicystyka(24)
     Recenzje(277)
     Relacje(49)
     Wywiady(9)

  LITERATURA
(20)
     Proza(1)
     Publicystyka(1)
     Recenzje(18)

  PUBLICYSTYKA
(7)
     Felietony(7)

  FILM
(19)
     Publicystyka(5)
     Recenzje(14)

  GALERIA
(6)
     Galerie(4)
     Publicystyka(2)
 


Linkownia


COOL SITE - konkurs www na najlepszą stronę internetową

Katalog Gwiazdor

Strona wyróżniona przez Katalog Ciekawych Stron






Jesus Christ Superstar (Aula Zespołu Szkół Muzycznych, Poznań, 12 kwietnia 2007)

Za operę rockową Andrew Lloyda Webera i Tima Rice'a wzięło się już wielu artystów. W pierwszej płytowej wersji "Jesus Christ Superstar" tytułową rolę zagrał sam Ian Gillan, w latach 90. temat podjęło słoweńskie Laibach (na płycie... "Jesus Christ Superstars" pośród różnych coverów znajduje się tytułowa piosenka z przedstawienia). Najsłynniejszą adaptacją jest film z 1973 r. w reżyserii Normana Jewisona z takimi wykonawcami jak Yvonne Elliman, Ted Neeley, Carl Anderson czy Barry Dennen. Tą właśnie wersję przedstawili uczniowie Zespołu Szkół Muzycznych w Poznaniu przy ulicy Głogowskiej oraz ich przyjaciele. Całość wyreżyserowały Marta Łagodzińska i Jolanta Puzdrowska, one też zagrały Marię Magdalenę i Szymona. Rolę Jezusa Chrystusa przyjął Darek Arest a Judasza Filip "Filas" Walczak, trębacz na co dzień związany z kolektywem Erijef Massiv łączącym hip hop, reggae, pop i mnóstwo pozytywnej energii. Co do śpiewających trębaczy to należy też wspomnieć Andrzeja Zujewicza który zagrał Heroda oraz Jacka Pohla w roli Kajfasza. Obok Pohla wystąpił Maks Mińczykowski który odśpiewał dwa wersy Piłata, przede wszystkim jednak grał podczas tego występu na congach i przeszkadzajkach. Poza tym Michał Niemczyk w roli jednego z 12 apostołów oraz parę wokalistów, tancerek i dwójka żołnierzy.

Oprawa muzyczna to również same znakomitości: Paweł "Kosa" Kosicki na gitarze prowadzącej, Mateusz Nowicki na gitarze basowej (taki lokalny Wojtek Pilichowski), Maciej "Ogórek" Turkiewicz, spiritus movens bluesowo - psychodeliczno - artrockowego Shisha Lovers na fortepianie i instrumentach klawiszowych, Piotr "Łysy" Jaraszkiewicz (również w Erijef Massiv) oraz Anna Macuk na oboju i Marta Piasecka na klarnecie (także śpiewała). O kimś zapomniałem? A no tak. W paru fragmentach bas do ręki chwycił Marcel Nowakowski który dzięki bujnej czuprynie i ciemnym okularom wyglądał jak Phil Lynott. Gdyby oprócz tego porządnie zagrał... Co do rekwizytu na nosie Nowakowskiego to oprócz niego założyli go też inni muzycy i od tego czasu stał on się niesłychanie modny w Poznaniu. Będąc w mieście można zobaczyć dużo osób w okularach przeciwsłonecznych. Wystarczy pójść na przystanek tramwajowy. Istny Matrix!

Jeśli chodzi o poziom wokalny to każdy ze śpiewaków dał z siebie wszystko. Parę jednak osób wybiło się ponad przeciętną. Przede wszystkim Filas. Muszę uczciwie przyznać że przebił odtwórcę głównej roli który wydał się przy nim pospolity. Gwoli uczciwości trzeba jednak zaznaczyć że Arest w przeciwieństwie do Filasa nie uczęszcza do szkoły muzycznej i jak na amatora spisał się całkiem dobrze. Z dziewczyn najlepiej wypadła Piasecka, ale Puzdrowska też miała swoją wielką chwilę wykrzykując "AMEN!"(a właściwie "EJ…MEN!") i "konając" na scenie. Każdy występ musi zawierać przynajmniej dwa smaczki. Tutaj do takowych zaliczają się popisy solowe Zujewicza oraz Pohla. Pierwszy jako Herod pokazał niebywałe możliwości głosowe i zdolności aktorskie zwłaszcza gdy krzyczał "GET OUT!" do Jezusa. Drugi mógłby właściwie nie grać na niczym a i tak, dzięki swoim cechom osobistym, miałby oddaną rzeszę fanów. Jako Kajfasz zbliżył się w swojej interpretacji do Iana Curtisa z "She's Lost Control".

Podkład muzyczny to także wysoki poziom i dużo radości. Jaraszkiewicz, Mińczykowski i Nowicki ostro zapieprzali tworząc odpowiednią bazę dla pozostałych instrumentów. Kosicki jak zwykle grał z polotem i finezją. Turkiewicz po raz kolejny pokazał że nie może żyć bez klawiatury. Sekcja dęta w osobach Zujewicza oraz Macieja Majchrzaka i Rafała Połczyńskiego ostro czadziła. Pozostali instrumentaliści również zachwycili. Ważne że nikt nie wchodził nikomu w drogę, każdy wiedział co, gdzie i jak ma zagrać i razem to się świetnie łączyło.

Co do prezentacji wizualnej to owszem, zawierała ona sporo choreografii tanecznej, gry aktorskiej, rekwizytów i odpowiednich strojów ale wszystko to było podane normalnie, bez udziwnień, co się chwali. Ciekawym pomysłem było wyjście śpiewającego Judasza - Filasa z publiczności na początku przedstawienia. Mankament stanowiła gruba kolumna po prawej stronie sali(przed sceną) która trochę za bardzo zasłaniała instrumentalistów(widzowie siedzący po prawej stronie sali mogli tylko ich oglądać).

Kwietniową, po - wielkanocną prezentację "Jesus Christ Superstar" można uznać za "imprezę zamkniętą" choć plakat wisiał na drzwiach budynku ZSM. Aula jest jednak tak mała że mogły pomieścić się tam tylko osoby zaproszone przez wykonawców a więc członkowie rodzin i znajomi. I tak przyszło sporo osób (nie sprawdzałem czy większa ilość była w tym czasie na koncercie Budgie w Eskulapie). Trzy miesiące prób zrobiło swoje i można powiedzieć że ten show jest przeznaczony do wielorazowej prezentacji.




Łukasz Mińczykowski
entropia(at)poczta.onet.eu

Pokaz wszystkie teksty tego autora



Skomentuj tekst

Ilość komentarzy: 3


[ wstecz ]
.strona główna. .redakcja. .księga gości. .linkownia.
Katatonia - Night Is The New Day
Koncert dla Jasia (Kopanica, Klub Genewa, 16 listopada)
Gorgisheli "Amore"
Hedningarna "Kaksi"
Riverside (Wrocław, Od Zmierzchu do Świtu, 1 października 2007)
Riverside "02 Panic Room" (singel)
Wściekłe psy
Animations "Animations"
CETI "(…) perfecto mundo (…)"
Grzegorz Kupczyk (CETI) - wywiad
Machine Head "The Blackening"
Van Der Graaf Generator, Bydgoszcz, Filharmonia Pomorska, 21 kwiecień 2007
Division by Zero "Tyranny of Therapy"
Da Capo Players "The String Quartet Tribute to Dream Theater"
Espido Freire "Zmrożone brzoskwinie"
Metal Marathon 3: Turbo, Chainsaw, Merry Pop Ins (Poznań, Zeppelin Hall, 5 kwietnia 2007)
Jesus Christ Superstar (Aula Zespołu Szkół Muzycznych, Poznań, 12 kwietnia 2007)
Luminous Flesh Giants "Duma i Upadek"
Muzyczne podsumowanie 2006 roku
Pain Of Salvation (Warszawa, Progresja, 20 lutego 2007)
Hedningarna 'Kaksi'
  Hedningarna 'Kaksi'

"...Twórczość Hedningarny przypomina muzykę pogan. Sama nazwa zespołu 'Hedningarna' tłumaczona ze szwedzkiego oznacza właśnie 'poganie'. Ma się wrażenie, że otaczają nas wiedźmy, leśne stworki, bawiące się przy świętych ogniskach...."
Czytaj więcej

  Katatonia - Night Is Th...
  Katatonia - Night Is Th...
  Katatonia - Night Is Th...
  Katatonia - Night Is Th...
  Katatonia - Night Is Th...
  Pendragon "Not of this ...
  Pendragon "Not of this ...
  Pendragon "Not of this ...
  Pendragon "Not of this ...
  Pendragon "Not of this ...
  Pendragon "Not of this ...
  Katatonia - Night Is Th...
  Pendragon "Not of this ...
  Pendragon "Not of this ...
  Pendragon "Not of this ...
Wolsztyńska TopLista najlepszych stron www
Rockowa Top Lista
Admin


Wykorzystywanie materiałów zawartych w Taboo bez zgody autorów jest Z A B R O N I O N E
Webmaster: www.TomaszPacyna.net
(c) 1998-2008 Taboo Staff